Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

Sucka mitt hjärta men brist dock ej

Kategori: Eftertanke

Författare: Mark Levengood.
ISBN:
Uppläsare: Mark Levengood.

I många år har Mark Levengood tillhört de populäraste radiorösterna i P1:s "Tankar för dagen", likaså har han varit en älskad krönikör i dags- och veckopress. Sucka mitt hjärta men brist dock ej är ett urval av hans bästa och mest omtyckta texter.  

Naturligtvis möter vi hela Marks myllrande släkt, de ogifta fastrarna med sina fromma suckar, mormodern på sängkanten som rasslar med sin gallstensburk i takt med radiopsalmen, det muttrande hembiträdet och den evigt frånvarande mamman på sina evighetslånga semestrar, där hon skickar vykort till barnen och skriver: "Här är underbart. Jag saknar ingen av er!"

Sucka mitt hjärta men brist dock ej (mp3-bok)

Som vanligt när det kommer från Levengood så är det lågmält, underfundigt och jätteroligt. Den enda nackdelen är att boken var för kort; jag hade velat ha mer!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: