Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

Whildeanska hösten - En antologi, 63 röster

Kategori: Antologi

ISBN: 978-91-980739-7-3.
 
I kortnovellen ”Skjuten” skriver Jenny Svenssen om hur det är att bli anklagad och dömd utan rättegång. Robban Björkdahl delar med sig av sina smaskiga matrecept. Jeanette Andersson berättar om hur det är mista ett barn, med en smärta, förtvivlan och försoning som berör. Fina noveller om relationen till en förälder skriver Kerstin Svea Dahlén och Marie Schedin. Mikael Häggström levererar  filosofi...ska oneliners, tänkvärda och stundtals riktigt bitska.

Poesi, naturromantik, betraktelser, reseskildringar, erotik och sinnlighet, humor, drama, science-fiction... Detta och mycket, mycket mer kan man läsa i boken Whildeanska hösten – en antologi, 63 röster.

Boken släpps den 17 augusti och kan förhandsbeställas direkt av förlaget för 119 kr (ordinarie cirkapris 165-200 kr). Skicka beställning till: [email protected]

Whildeanska hösten - en antologi, 63 röster (storpocket)

Jag är i vanliga fall inte något större fan av antologier och novellsamlingar av olika slag, framför allt på grund av att jag är en bokälskare som vill fördjupa mig i det jag läser; jag vill besöka de världar böckerna delar med sig av och lära känna de personer och figurer som lever där permanent!

Den Whildeanska hösten tilltalade mig dock omedelbart när jag fick höra talas om den, kanske främst tack vare dess moderna uppkomst och allt som utspelar sig runt omkring själva boken; en Facebookgrupp full av skrivarintresserade i olika former, från etablerade författare till alla som endast skriver för skrivbordslådan, som blir till en bok, som sedan blir till en bokserie (ja, den Whildeanska hösten ska så klart kompletteras med resterande årstider!); kan en annat än gilla hela konceptet?

Facebook vår som är i cybern
Helgat varde din integritet
Tillkomme dina statusrader
Ske dina kommentarer
Så som på nätet
Så ock på IRL-fikan
Giv oss idag våra dagliga gillanden
Samt förlåt oss våra hurtigheter
Såsom vi ock förlåta dem som klagar och gnyr
Och inled oss icke i för många bekräftelsefrestelser
Men fräls oss ifrån sega uppkopplingar!
Ty medlemskapet är vårt
Och sidorna och grupperna i evighet
Amen.
                                           -Cristina Santos

Hjärtligt tack till NOTIS förlag, för recensionsexemplaret!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: