Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

Rymd utan stjärnor

Kategori: Deckare

Författare: Jonas Moström.
ISBN:
Serie: Axlander och Jensen, del 4.
Uppläsare: Torsten Wahlund.

En överläkare på Sundsvalls lasarett försvinner spårlöst, och kort därefter hittas en sjuksköterska som arbetade på samma avdelning mördad, till synes knivhuggen i ett blint raseri. Vad har dessa två personer gemensamt, förutom att de arbetar ihop, och vem kan tänkas hysa så starkt negativa känslor för två personer som sliter så hårt för att andra ska få vara friska och må bra?

Den försvunna läkaren är Sofias faster, så fallet berör Sundsvallspolisen på ett mer personligt plan. Dessutom visar sig Erik Jensen figurera i utredningen på ett sätt som inte helt går att bortförklara...

Rymd utan stjärnor (mp3-bok)

Jonas Moström fortsätter att förbättras för var bok. Han har hittat sin ton, och väver ihop vardagslivet med de aktuella fallen på ett fint sätt! jag gillar hans karaktärer; de känns alla som helt vanliga människor, som har sina för- och nackdelar och sina vardagliga bekymmer att brottas med. Rymd utan stjärnor handlar dessutom till stor del om hälsa och sjukdom, livskvalitet och aktiv dödshjälp.

Det enda som stör mig är en rent medicinsk småsak, som Moström i egenskap av läkare inte borde ha misstagit sig på; han skriver att en av de döda patienterna hade en "PEG-sond på halsen", vilket en inte har; en PEG sitter på magen, och inte på halsen!

Jag har inte tröttnat än, utan fortsätter mitt Moström-maraton, via Storytel!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: