Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

Innan du dog

Kategori: Deckare

Författare: Åsa Träff & Camilla Grebe.
ISBN: 9789186795535
Uppläsare: Anna Maria Käll.

Kan man leva tillsammans med en person utan att alls känna denne?
Siri Bergman inser allteftersom tiden går att svaren på den frågan är Ja.

Tanken på före detta maken Stefans död får Siri alltmer fixerad. Sakta men säkert har hon accepterat att Stefans död faktiskt inte var någon olycka, utan att han faktiskt tog sitt liv.
Det hon undrar och blir alltmer fixerad vid är Varför? Vad hände egentligen som fick Stefan att välja att avsluta sitt liv? Ju mer hon söker desto mer anar Siri att svaret kan finnas i Stefans förflutna...



Innan du dog är den tredje och helt klart bästa delen i Träff & Grebes serie om psykologen Siri Bergman och hennes kollegor. De har funnit sin ton, och samspelet i boken är klockrent! Jag hoppas innerligt att detta inte är den sista boken om Siri Bergman; jag vill läsa mer!

Kommentarer

  • [Anna] säger:

    Den här längtar jag massor efter att läsa :)

    Svar: Det tycker jag att du gör rätt i; den är Riktigt bra, och om du gillade de två tidigare så kommer du att älska denna!
    Bokälskaren

    2013-04-19 | 07:53:51
    Bloggadress: http://bokraden.blogspot.com

Kommentera inlägget här: