Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

Flickan med snö i håret

Kategori: Deckare

Författare: Ninni Schulman.
ISBN: 978-91-7001-863-3
 
En sextonårig flicka försvinner från sitt hem en nyårsnatt. Några dagar hittas en annan sextonårig flicka död, mördad och slarvigt undangömd i en jordkällare. Vad har de två flickorna gemensamt, och varför är det ingen som saknar den mördade flickan?
 
Magdalena flyttar efter en uppslitande skilsmässa tillbaks till hembygden; trygga lilla Hagfors, där inget ont händer, och där hennes son Nils kan få en lugn och trygg uppväxt. Magdalenas återkomst till hembygden väcker dock inte enbart positiva känslor hos de boende i bygden...
 
Flickan med snö i håret (pocket)
 
Jag har en längre tid sneglat på Ninni Schulmans debutroman, mestadels tack vare den vackra titeln, som tilltalar mig oerhört. Diverse omständigheter har dock gjort att jag inte köpte den förrän på bokmässan. Det är inte ett köp jag ångrar; Flickan med snö i håret är lättläst, spännande och medryckande, jag läste ut den på en dag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: