Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

Kom ska vi tycka om varandra

Kategori: Ljudbok

Författare: Hans Koppel.
ISBN: 9789174230550
Serie: Kommer aldrig mer igen, bok två av tre.
Uppläsare: Angela Kovács.

Anna är på konferens med sina arbetskamrater på Familjejournalen. På kvällen går de ut och tar ett glas vin tillsammans, och kommer att tala med ett gäng äldre herrar från en PR-byrå. Ett gäng äldre herrer och en ung, snygg kille, Erik, som uppvaktar henne ganska intensivt, och kvällen slutar med att de hamnar i säng. Morgonen efter bestämmer sig Anna för att inte ta så hårt på det hela, utan se det som ett amoröst äventyr.

När killarnas PR-byrå tar kontakt och erbjuder sig att göra en reklamkampanj för Familjejournalen blir dock så att de hamnar i säng igen, och igen... Anna får alltmer dåligt samvete över att hon bedrar sin man, och dessutom beter sig Erik konstigt i flera hänseenden. Det är dock lättare sagt än gjort att avsluta förhållandet med honom...

Kom ska vi tycka om varandra (inbunden)

Kom ska vi tycka om varandra inleds som en helt vanlig historia, för att sedan vridas om alltmer. Den har samma krypande och tilltagande obehag som Kommer aldrig mer igen, och jag kan tänka mig att man kan bli en aning skrämd och räddhågsen av dessa böcker... 

Hans Koppel har blivit en av mina nya favortiförfattare, och jag ser verkligen fram emot när del tre i serien kommer ut!

Angela Kovács är en jättebra uppläsare; precis lagom betonging, och inlevelse.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: