Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

Trofésamlaren

Kategori: Deckare

Författare: Björn Hellberg.
ISBN: 978-91-85801-26-8.

I Staden härjar en man som attackerar unga kvinnor, tvingar dem att klä av sig på underkroppen och därefter försvinner från platsen- Med en souvernir, en trofé...

Trofésamlaren (pocket)

Trofésamlaren är en riktigt klassisk svensk deckare, av den gamla typen. En enkel intrig utan extra utbroderingar, och ett högtravande språk visar att författaren är en äldre man (Tror inte heller att en kvinnlig författare skulle beskriva "morgonsaluten" så ingående, men kanske är jag bara fördomsfull...). Tyvärr så tycker jag att just det högtravande språket och frånvaron av målande beskrivningar hindrar berättelsen för att bli riktigt trovärdig; jag försjunker inte i den på det sätt som jag vill göra, när jag läser en riktigt bra bok..:(

För dig som gillar enkla deckare med högtravande språk så kan jag rekommendera denna bok, själv kan jag tyvärr inte ge den något vidare bra betyg..:/