Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

Sortera, klassificera och kassera

Kategori: Allt och inget

De senaste dagarna har jag ägnat mig åt städning med en touch av Feng Shui.

Det jag är mest nöjd med är Projekt Bokhyllor. Länge har mina bokhyllor varit överfulla, med böcker intryckta här och var, där plats har funnits, och bokhögarna har växt och frodats vid sidan av bokhyllorna...
Detta har stört mitt slumrande ordningssinne något enormt, så därför var detta Prio Ett när det blev dags för Operation Storstädning inför morgondagens Party Lite visning. Det kan tyckas vara en märklig prioritering; gästerna på ljusparyt är ju inte precis här för att bedöma ordningen i mina bokhyllor, men för mig kändes det som ett viktigt och stort steg. Sagt och gjort; nu är det sorterat, funderat och omsorterat i ett sinnrikt system efter genre, författare och land, som nog bara jag själv kan förstå mig på, men i gengäld är jag själv mycket nöjd med det (fattas bara - det tog ju X antal timmar...)!

Det blev till och med så att jag, som aldrig, aldrig kastar en bok (det är att det absolut värsta man kan göra i min värld!) lyckades samla ihop en hög med böcker som jag inte har en aning hur jag har lyckats bli ägare till (antagligen har jag fått dem via någon bokklubb eller dylikt) som jag ska skänka till Gengåvan - utan att det ens känns i hjärtat! Det senare beror dock endast på att högen i fråga består av kärlekshistorier, sekelskiftesromaner och annat dravel som jag inte själv frivilligt skulle lägga ut en krona på (därmed inte något negativt sagt om dem som gör det, den typen av litteratur intresserar bara inte mig...).


Eftersom fästmannen har kameran med sig i Turkiet bjuder jag på gryniga mobilbilder istället :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: