Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

sjuårskrisen

Kategori: Chicklit

Författare: Josie Lloyd & Emlyn Rees.

Amy och Jack har levt tillsammans i sju år. Numera är de gifta och har tvååriga sonen Ben tillsammans. Jack jobbar som trädgårdsmästare och Amy är hemma med Ben. Förr var hon mitt uppe i en spännande karriär i modebranschen - nu kretsar dagarna mest kring barnmat, blöjor och jobbiga väninnor. Vart tog förälskelsen, spänningen och passionen vägen? Varför verkar alla andra ha det så mycket roligare?

Vardagsbestyren sliter på relationen och när Amy ska hjälpa en väninna att hitta en dejt på nätet kan hon inte undgå att själv bli intresserad.

Och när Jack får jobb i trädgården till ett av Londons finaste hus blir han indragen i ett äktenskapsgräl. Utan att han vet hur det gått till står han plötsligt öga mot öga med en rik och vacker kvinna i sexiga underkläder...

Sjuårskrisen (pocket)

Sjuårskrisen är en lättläst och rolig bok som handlar om hur lätt missförstånd kan uppstå, och hur viktigt det är att prata med varandra i en relation; det är ju faktiskt ytterst få som är tankeläsare...

Att låta Amy och Jack turas om att berätta om olika händelser ur deras vardag tycker jag var ett mycket intressant grepp; det fick mig att fundera över hur olika en situation kan uppfattas, sedd ur olika vinklar, och det tror jag är väldigt nyttigt att fundera över då och då, i förhållande till alla människor man möter, och inte bara i parrelationen...