Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

Bokcirkel?

Kategori: Bokcirkel

Jag har, som den bokmal jag är, länge gått och funderat på att starta en bokcirkel, och vilken tid känns bättre att starta än efter sommaren?

Helt informellt, of course, men ändå att man kan ha en viss "press" på sig att läsa en bok, för att sedan träffas en kväll, fika eller kanske äta något gott, ha en trevlig kväll ihop och diskutera vad vi tyckte om boken.
Jag tänker mig att vi läser olika författare och olika genrer, så att vi verkligen kan ha givande och roliga diskussioner..:)

När jag läser på Akademibokhandelns hemsida ser jag att man få 20% rabatt på deras sortiment om man har en bokcirkel, och andra bokhandlar har säkert andra erbjudanden. Man behöver ju inte heller införskaffa alla böcker på samma ställe, utan kan komma överens om att var och en skaffar sin bok eller något annat, vad som passar bäst (alla kanske inte är så galna i att ha böckerna som jag är...).

Vad sägs, är det någon som vill vara med i min bokcirkel? Jennie? Malka? Linda? Ida?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: