Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Black friday

Kategori: Aktuellt

Har du hört talas om Black friday? Det hade inte jag heller, förrän det igår damp ner en massa mail och sms som hänvisade till detta och erbjöd diverse produkter till nedsatt pris.

På väg till jobbet imorse hörde jag på radio att jag inte var ensam om att inte ha hört talas om fenomenet tidigare. Tydligen härstammar det (som allt annat) från USA, och inträffar alltid fredagen efter thanks giving. Här blir jag alltmer konfunderad; vi väljer då alltså att INTE uppmärksamma thanks giving, som trots allt verkar vara en mysig högtid, utan ENBART det efterföljande kommersiella jippot, som egentligen inte alls har någon förankring här i landet?!?! 

Ett utmärkt exempel på "Hur tänkte du nu..?"

Kommentarer


Kommentera inlägget här: