Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Lunchpromenad

Kategori: Eftertanke


Det blev en härlig lunchpromenad i duggregnet - imorgon smäller det!!!
#blodomloppet

Somliga tycker nog att jag är spritt språngande galen som ska genomföra TVÅ millopp inom loppet av en vecka efter att ha tränat så kort tid, och framför allt ha tränat så lite löpning. Sanningen är den att jag hade bestämt mig för att INTE ge mig på löpningen, utan hålla mig till mina stavar, med tanke på tidigare omfattande problem med hälsene- och benhinneinflammationer samt trasig rygg. Sakta smög sig dock tanken och motivationen på ändå; jag kände mig allt starkare och mer uthållig. När jag utan problem går 20 km powerwalk så borde det ju inte vara några större problem att springa/jogga/lunka halva den sträckan?! - Vips, så hade jag ändrat 5 km stavgång på Blodomloppet till 10 km löpning, och vips så hade jag anmält mig till Midnattsloppet! Saken är ju den att en måste utmana sig lite också, och som kloka Jennie sa: "En måste ju inte springa som en skållad råtta båda loppen (eller något av dem)!"


Kommentarer


Kommentera inlägget här: