Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Svåra prioriteringar..:/

Kategori: Det dagliga livet

Alltså, det här med hälsa (och bristen därav) är ett kapitel som inte är alltför enkelt; jag ljuger gärna för mig själv och andra för att få känna mig frisk och "normal", om så bara för en stund...
 
Jag är en person som lätt blir engagerad och tar på mig mycket, alltför mycket när man inte är helt frisk, men samtidigt är många åtaganden ett tillfälle för mig att få känna den där stunden av energi och engagemang, även om det blir bitter bakläxa efteråt... Detta är dock en mycket svår balansgång, eftersom vissa åtaganden ger mer än de tar (förutsatt att man har den energin innan); exempelvis så vill jag så gärna hinna träffa mina vänner med hyfsat jämna mellanrum, och även fortsättningsvis få känna den där känslan av att brinna för någonting!
 
Nu står jag dock inför situationen att jag måste rensa (ännu mer) bland mina uppdrag och åtaganden; det funkar helt enkelt inte att fortsätta så här..:(

Kommentarer


Kommentera inlägget här: