Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Tvångstankar?

Kategori: Aktuellt

Av någon anledning har jag så länge tillbaks som jag kan minnas haft "tvångstankar" om att bli smygfilmad eller avlyssnad, till exempel på toaletten eller i fikarummet på jobbet. Sedan jag blev vuxen gör sig denna tvångstanke inte påmind särskilt ofta, men nu läser jag på Aftonbladets nätupplaga om Ida, som råkat ut för just detta! En dag när hon satt på toaletten på sin arbetsplats så upptäckte hon något som såg konstigt ut vid elementet; det visade sig vara en filmkamera med sändare! Det har ännu inte kommit fram vem som filmat inne på personaltoaletten eller vart filmen sändes, men den ansvarige handlaren för butiken har tidigare gjort sig skyldig till liknande brott , så steget är väl inte så långt till att misstänka honom...
 
Ida mår givetvis jättedåligt av det inträffade, hon går i terapi och är ständigt rädd att se filmen på internet. Jag kan knappt föreställa mig vad det är för sjuk typ som filmar sina anställda på toaletten; uppenbarligen tänder han ju på det här med basala kroppsliga behov, och antagligen även på själva momentet att göra det i smyg, utan att offret vet om det. Hoppas innerligt att han döms till ett kännbart straff!
 
 
Vilka "tvångstankar" har du?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: