Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Disputation vid Göteborgs Universitet

Kategori: Jobbet

Igår hade jag det stora nöjet att vara med på en disputation vid Göteborgs Universitet. Det var en av våra doktorer som gick upp och presenterade/försvarade sin avhandling; Invasive Pneumococcal infections, det vill säga invasiva Pneumokockinfektioner.


Det var en intressant avhandling, och en trevlig disputation. Erik fick med beröm väl godkänt av betygsnämnden, vilket så klart var jätteroligt, men jag är inte förvånad över det fina resultatet.


Grillning av betygsnämnden...


Mingel i väntan på att betyget skulle offentliggöras...

När vi kom hem från Göteborg gick jag direkt till jobbet, vilade och läste en timme innan det var dags för nattjobb. Som tur så hade vi en bra natt, med precis lagom mycket att göra, så det gick bra, men på bussen hem blev jag väldigt trött- Då var det skönt att krypa ner under täcket när man kom hem!

Kommentarer

  • Catrin säger:

    Kul!

    2012-01-15 | 13:13:22
  • Maritha säger:

    Superkul!

    2012-01-17 | 11:10:11
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: