Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Skamliga förslag...

Kategori: Jobbet

Jag tror att de allra flesta som arbetar inom vården har fått skamliga förslag vid ett eller flera tillfällen; oftast från personer som är dementa eller på annat sätt kognitivt påverkade. Ibland kan det låta så här..:
 
- "Vad ska du göra idag? Ska du göka?"
- "Jag ska sova idag, så att jag orkar jobba nästa natt också."
- "Har du någon gubbe?"
- "Ja, det har jag."
- "Har du fem ongar också, eller?"
- "Nej, men jag har två katter."
- "Är du för gammal, eller?"
-  "Nej, det är jag inte."
- "Du hinner få många ongar än, du kan få en med mig!"
- "Nej, du är för gammal..;)"
 
- "Slutar du nu, eller?"
- "Nej, jag slutar inte än på några timmar."
...
- "Ska du sluta och gå hem nu, eller?"
- "Nej, jag slutar inte förrän halv åtta."
- "Halv åtta?! - Då hinner du inte få dig något skjut när du kommer hem idag..."
...
- "Slutar du nu?"
- "Nej, jag ska vara kvar några timmar till."
- "Klä av dig då, och kryp ner här, hos mig!"

Kommentarer


Kommentera inlägget här: