Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Somliga straffar Gud genast...

Kategori: Det dagliga livet

Efter mitt inlägg om den där Influensan fick jag några intressanta kommentarer, så jag tänkte göra som Nanny, och skapa en följetong! Det har dock fått ligga på is, eftersom jag själv drabbats av The Bronkitis From Hell, och inte har orkat lägga någon energi på något alls, utom att ha Battlestar Galactica- maraton framför TV:n, och pilla lite med projektplanen...

   

Som läget ser ut nu så har jag inte kunnat yttra ett ord på tre dagar. Min kära fästman tyckte till en början att det var lugnt och skönt, men börjar nu bli orolig att bli misstänkt för mord, eftersom han måste sköta alla mina telefonsamtal osv... Jag kan bara kommunicera skriftligt för tillfället.

! KÄNSLIGA LÄSARE VARNAS HÄRMED!
Förutom min mutism/stumhet så har jag väldigt ont i halsen och har en besvärlig hosta som hittills har varit väldigt obstruktiv och tät, men inatt och idag har slemmet lossnat och rasslat runt nere i lungorna så fort jag har ändrat läge det allra minsta. Numera förstår jag precis hur patienterna känner sig, som inte vill ändra läge för att hostreflexen triggas så av det, och de känner att de inte klarar av situationen!

Nog med otrevliga närgångna sjukdomsbeskrivningar!
Det jag undrar mest över är hur lång tid detta ska ta? Än så länge känns det inte som om kulmen är nådd, jag mådde lite bättre i lördags, men annars har jag bara mått sämre för var dag...
Sedan kan det säkert ta ytterligare någon vecka innan jag kan prata igen...

Over and out.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: