Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Julsånger topp 4

Kategori: Musik

Enligt min mening så finns det inte särskilt många julsånger som är riktigt bra, men jag har faktiskt lyckats med konststycket att komma på hela fyra (4) stycken!

Här kommer min topplista över de fyra bästa julsångerna ever:

4. Happy Christmas (war is over)- John Lennon/Yoko Ono



3. Christmas lights- Coldplay
- Coldplay kommer med ett välbehövligt bra nytillskott i julsångsträsket, det ska premieras!



2. Fairytale of New York- The Pogues



1. Oh Helga Natt- Jussi Björling
- Här är det extra viktigt att det är just Jussi som sjunger, och ingen annan. Möjligen kan Tommy Körberg gå an, men Peter Jöback, the Real Group och alla andra som har försökt sig på att sjunga denna oerhört vackra klassiker borde portförbjudas!



Årets bubblare: Gott Nytt Jul- Sean Banan



Nå, vad tycker du om min lista?
Tycker du att någon mer borde vara med? Skulle du vilja ha en helt annan lista, eller håller du med mig helt och hållet?
Skriv en kommentar om vilka dina favoritjulsånger är!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: