Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Vikten av tid för återhämtning

Kategori: Det dagliga livet

Onsdagen gick över förväntan, med HLR-repetition och brandutbildning. Min kickboxningskompis Annica hade migrän, så ingen av oss var i form att träna på kvällen.
Igår kom baksmällan efter mycket jobb, mycket träning och lite sömn på sistone; var helt död hela dagen, kunde inte ta mig för någonting annat än att pendla mellan sängen och TV-soffan, det var allvarligt talat riktigt otäckt; det var länge sedan jag var så totalt tömd på all energi! Nu fick jag en påminnelse, och det var inte några roliga minnen som kom tillbaks!
Note to self: var ännu mer noggrann med att sova ordentligt, även om jag känner mig pigg, annars kommer surt efteråt!

Idag är jag betydligt piggare, håller på och förbereder mig nför nattjobb hela helgen. Undrar hur det gick till när jag skrev upp mig på att jobba natt fyra av fem helger i maj? Den femte är jag också inne och nosar på, men då gör jag bara fredagnatten, så det räknas inte..;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: