Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Nu är det gjort!

Kategori: Sjukvård

Nu är det gjort! Nu har jag skrivit till min läkare på sjukhuset och bett honom att skriva en remiss till neurologen.
Är en aning nervös, men känner samtidigt att jag inte orkar med detta längre! Ständig huvudvärk, tilltagande trötthet, domningar och stickningar i armar och ben samt blixtrande synfenomen och suddig syn; det är ganska jobbigt i längden!

Gör dock allt jag kan för att undvika att anpassa mitt liv alltför mycket efter migränen; jag vill inte bli en "migräniker"!
Känner jag för att dricka rödvin så gör jag det, även om jag vet att jag med 98% sannolikhet kommer att få migrän efteråt. Det är ändå så många triggerfaktorer som jag inte kan styra över, så jag kan inte anpassa hela mitt liv efter att undvika de faktorer jag vet triggar huvudvärken!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: