Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Valborgsmässoafton

Kategori: Det dagliga livet

Igår åkte jag hem till mamma och pappa, och stannade där tills idag. Kvällen var lugn, vi åkte och tittade på en Valborgsmässoeld, och när den började brinna ut så grillade vi korv över den perfekta glöden. Mysigt!

Var hos farfar en sväng både igår och idag. Han mår mycket bättre, tack och lov. Har nu gått ner totalt 6,5 kg, och känner sig så klart mycket piggare. Dessvärre är blodsockret fortfarande lika högt, runt 25, så det måste de ju få i balans innan han kan åka hem. De hade i alla fall satt in hans tabletter för det igen, och av dem tar han totalt 6 st/dag, så det kommer förhoppningsvis att göra en skillnad.

När jag kom hem idag så hade någon trevlig granne kastat upp i trappuppgången; nice... Tycker att man borde kunna torka upp efter sig om man nu är tvungen att göra sådana behov på halvoffentliga platser. Stanken var inte trevlig, kan jag säga... Frågan är väl om personen i fråga ens kommer ihåg att han/hon är skyldig.

Jobbade ikväll, jag fick två nya patienter på min sida, så det var fullt upp hela kvällen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: