Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Eurovision forts...

Kategori: Det dagliga livet

Rättelse angående mina åsikter om eurovision: Det var visst Georgien som hade sångerskan som var så otroligt vacker, med den snygga klänningen:


Bild från Aftonbladet.se

Läste för övrigt att Jovan Radomir hade ett finger med i spelet när det gällde vinnarlåten; kul! Han är en av de TV-profiler som jag alltid har gillat skarpt!
Som vanligt anklagas vinnarlåten för att vara stulen; någon som är förvånad?
På Expressen.se läser jag att vinnarna gjorde det Serbiska nationalisttecknet, som förknippas med kriget i Jugoslavien, och är mycket provocerande för dem som drabbades av serberna under kriget... Inte så snyggt!


Hihi. Såg även dessa bilder på Aftonbladet.se. Snacka om lika som bär!

"Julen 2007.
Du står framför julgranen och funderar på vad du ska toppa den med. Discokula eller silverstjärna?
Så kommer du på att du inte längre behöver välja, bara du väljer Verka, hybriden av en discoboll och en julstjärna."
- Aftonbladets stilexpert Ida Lithell sätter betyg på sångarnas kläder... Där satte hon huvudet på spiken!



För övrigt så säger Ola Salo att Eurovision är en gammal dyngtävling, och läsarna konstaterar att vi redan nu kan boka biljetter för Ronny&Ragge nästa år...

Kan bara konstatera att Frankrikes bidrag växer för varje lyssning; denna låt kommer jag att dansa till i sommar!
Är det bara jag som tycker att sångaren i Fatals Picards är lik irländaren i Lost?

Kommentarer

  • Ellen säger:

    ESC behöver udda låtar, the arks skulle vunnit men tippade ju på ukraina vilket ja insåg att dom kom 2a eller nått.. usch säger jag . shalgerfestivalen är överskattad :)

    2007-05-13 | 14:06:47
    Bloggadress: http://ellenandersson.blogg.se
  • Jennie säger:

    Spelade tyvärr inte in men det borde finnas att ladda ner från nätet. Jag tycker faktiskt också att Frankrikes låt är rätt catchy.

    2007-05-13 | 16:41:16
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se
  • Jennie säger:

    Spelade tyvärr inte in men det borde finnas att ladda ner från nätet. Jag tycker faktiskt också att Frankrikes låt är rätt catchy.

    2007-05-13 | 16:41:31
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se

Kommentera inlägget här: