Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

Änglasynden

Kategori: Deckare

Jag har fått den stora äran att agera testläsare av Ann Olerots nya deckare Änglasynden, som kommer att publiceras under våren.

Jag gillade ju grundhistorien i hennes debutroman Grannflickan , men fann den mycket bristfälligt redigerad. Det är därför med glädje jag konstaterar att Änglasynden är välskriven och spännande, från första kapitlet till det sista! 

Jag är en inbiten deckarläsare sedan barnsben, och efter att ha läst Grannflickan framförde jag kritiken att jag tyckte att det var alltför uppenbart vem den skyldige var. Detta är verkligen någonting som Olerot har finslipat till perfektion; medan jag läste Änglasynden så hade jag inte minsta aning om vem mördaren var, förrän det avslöjades i det sista kapitlet.

Det enda jag i efterhand saknar är en bakgrundsbild och djupare förklaring till själva änglasynden som fenomen, men om jag och övriga läsare har tur så kommer det en uppföljning, som fördjupar historien ytterligare...



Det är alltid lite extra roligt att läsa en bok som utspelar sig i hembygden; vi har ju ett litet gäng duktiga författare från Skaraborg nu för tiden, och Olerot hör definitivt till dem! Det händer inte särskilt ofta, men är verkligen roligt att få se en sådan positiv utveckling från en författares debutroman till den andra boken, och det ska bli väldigt intressant att följa Olerots fortsatta litterära utveckling, efter att hon uppvisat en så stor utveckling och levererat en så stark andra roman!

Kommentarer

  • Malin säger:

    Den verkar riktigt spännande, tänker definitivt läsa den. Tycker också det är kul med lokala författare, att det finns så mycket talang här.

    Svar: Den är riktigt bra, så det tycker jag absolut att du ska göra Malin! 👍📚📓
    Bokälskaren

    2015-01-30 | 09:53:24
    Bloggadress: http://mittbokligaliv.com

Kommentera inlägget här: