Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

Mina bokhyllor / shelfies

Kategori: Tävling

Ett av förra årets nyord var sefie/självporträtt. Ugglan och boken tar det till nästa nivå (bokälskarnas nivå), genom att lansera det underbara ordet shelfie; en bild av sin bokhylla!

Ugglan och boken har just nu en tävling, där en kan vinna boken bokhyllor just genom att fotografera och blogga om sina egna bokhyllor. Min bokhyllejerka är ännu inte avslutad, men håll till godo, så här ser det ut just nu:
 
De två "gamla" bokhyllorna i min övre hall/bibliotek.
 
Nya bokhyllan (Klassiker- samt fantasy-/YA-hyllan) i övre hallen/biblioteket.
 
Intill den skall ytterligare en likadan hylla ta plats; deckarhyllan...
 

Nere i kontoret finns ett par hyllor med studie/faktalitteratur...
 

... och i TV-hyllan står den aktuella studielitteraturen.
 
Hur ser din bokhylla ut?
 

Kommentarer

  • Ugglanoboken säger:

    Jag gillar verkligen hur du delar in bokhyllorna efter genre!

    Svar: Tackar! :) Det blev på något vis naturligt nu, när jag fick (två) nya hyllor i julklapp och plötsligt Kunde organisera dem lite mer...
    Bokälskaren

    2014-01-29 | 08:13:33
    Bloggadress: http://www.ugglanoboken.blogspot.se
  • Elina säger:

    Den där kurslitteraturen har inte jag plats för någonstans!

    Svar: Den brukar ha en tendens att prioriteras bort, men jag tycker om min kurs- och facklitteratur och är sååå glad att ha plats för den inne på kontoret - fördelen med stort boende! :)
    Bokälskaren

    2014-01-30 | 20:20:53
    Bloggadress: http://marklarsbooks.blogg.se/

Kommentera inlägget här: