Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

Leva, älska, brinna, dö

Kategori: Fantasy

Författare: Sofie Trinh Johansson
ISBN: 9789187015717.
Serie: Halvblod, del 3.
 
Aveline och hennes vänner är på väg mot Victor Coronas gård, där de har begärt resning inför rådet. De råder förbud mot att döda halvblod, alla halvblod utom Aveline, och det är med överhängande fara för sitt liv hon beger sig till Coronas gård, men samtidigt är det hennes enda chans.
Dessutom verkar något ha tagit över Avelines kropp, och även Hero blir allt svagare; Aveline misstänker att det är en demon som tagit över dem och sakta men säkert äter deras krafter.
 
Alexander hamnar hos de svarta, fallna änglarna, och hamnar där då oerhört lågt i rang att han får leva som en sorts kastlös. Det spelar egentligen ingen roll; allt han vill är att vara ifred och förtränga sina känslor för Aveline.

Vi får också lära känna hela Billys historia; vem han var från början och vad som har format honom till den han är idag.
 
Leva älska brinna dö (e-bok)

Jag har tyckt mycket om de båda tidigare delarna av Halvblodstrilogin, och det var med blandade känslor jag tog mig an denna tredje och avslutande del. Till min glädje var den tjock (801 sidor), vilket innebar att den inte skulle ta slut alltför fort. Dessa höga förväntningar både infriades och överträffades flera gånger om; Sofie Trinh Johansson har verkligen gjort ett fantastiskt arbete, och Leva, älska, brinna, dö är en fantastisk avslutning på en fantastisk trilogi!
 
Hjärtligt tack till Mörkersdottir förlag för recensionsexemplaret!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: