Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

Bokmässan!

Kategori: Aktuellt

Dagen har spenderats på Bokmässan i Göteborg; årets stora höjdpunkt för alla oss bokälskare! Egentligen skulle jag ha åkt med Malka, som tyvärr dock inte kunde följa med i år.

Jag tog det ganska lugnt imorse, och kom ner till mässan lagom till det fina bokbloggarminglet, som arrangerades av årets bokmässeambassadörer. Det var en trevlig tillställning; det är ju alltid roligt att få ett ansikte på dem vars bloggar en följer!




Från minglet skyndade jag för att träffa Frida Arwen Rosesund; jag skulle få två signerade exemplar av hennes bok Att de i tid må väckas (ett till mig och ett till Malka), men efter att ha velat runt på mötesplatsen i en halvtimme utan att ha sett Rosesund gav jag upp. En stund senare fick jag syn på henne i SF bokhandelns monter, men då hon stod och pratade med någon så väntade jag en bit bort, och vips så hade jag blinkat, och så var hon borta igen..:/ 
Förhoppningsvis kan vi lösa boklämningen på något annat sätt.

Mycket folk på mässan...

Kändisspotting: Torsten Wahlund (visste ni att han spelade Peter i Vi på Saltkråkan?) och Carin Gerhardsen.

Intervju med Kristina Ohlsson.



Bokcirkelprat med Petter Askergren och Jenny Jägerfeld. Askergrens debutbok 16 rader fick följa med mig hem, tyvärr utan signatur (såg honom inte efter att jag köpt boken)...

Besökte tigern Acke i Akademibokhandelns monter, och hoppas på vinst i deras tävling!

Spanade in Jan-Erik Ullström i Idus förlags monter; han såg upptagen och proffsig ut i deras "slaktarförkläde"..;)

Fick med mig en del att bära på, på resan hem; nu är läshösten säkrad!

Kommentarer

  • Carola säger:

    Lite skumt med böckerna som skulle delas ut.
    Min kompis skulle få en idag men hon fanns inte då heller på avtalad plats, verkar inte helt ok.
    Annars var vi helnöjda med dagen , 3:e året vi är där
    Mvh Carola

    Svar: Jag förstår av kommentarerna att döma att det var en del strul med de där böckerna; inte så kul, och inte särskilt bra reklam varken för henne eller hennes förlag..:/
    Det var andra året jag var där, och jag var också jättenöjd för övrigt; det är ju verkligen ett paradis för oss bokälskare! :)
    Bokälskaren

    2013-09-28 | 21:47:23

Kommentera inlägget här: