Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

Jag, en

Kategori: Fantasy

Författare: David Levithan.
ISBN: 978-91-85763-30-6.

Föreställ dig att varje dag vakna upp i en ny kropp, i en ny familj och ett nytt sammanhang.
Föreställ dig att aldrig kunna skaffa några riktigt goda vänner eller en pojk-/flickvän.
Föreställ dig att inte kunna berätta din hemlighet för någon.
För En är detta verklighet.

Hen vet egentligen inte hur det fungerar, mer än att hen alltid vaknar i en kropp som är lika gammal som hen själv och inom en hyfsat begränsad geografisk area.
En vet inte om hen är ensam om att ha det så, men såvitt hen vet så har hen inte stött på någon annan. Hittills har livet mest gått ut på att hantera varje dag utan att göra alltför stor skillnad i livet för den vars kropp hen lånar för en dag, men plötsligt träffar hen Rhiannon och blir upp över öronen förälskad. Plötsligt går livet ut på att åter få träffa Rhiannon igen, men hur ska En kunna berätta sanningen för henne?

Jag, En (häftad)

Jag, en  (på engelska Every day) är en bok som är helt annorlunda mot allt jag tidigare läst, och den gör djupt intryck på mig. Jag kan verkligen rekommendera den till alla som vill ha lite annat perspektiv på sin tillvaro!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: