Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

Udda verklighet

Kategori: Fantasy

Författare: Nene Ormes.
ISBN: 978 91 7355 298 1.
Serie: De sära, del 1.

Udda har så länge hon kan minnas haft svåra sömnproblem, i form av hemska mardrömmar med tillhörande hallucinationer och osäkerhet om vad som egentligen är dröm och vad som är verklighet. Hennes uppväxt har på grund av detta problem kantats av besök hos diverse terapeuter, som utan större resultat försökt hjälpa henne. Hennes familj tycker att Uddas problem är märkligt och genant; det är ingenting de vill prata om eller låtsas om.
 
Den enda Udda kan prata med om sitt problem är Daniel, som är hennes allra bästa vän, och som dessutom bor två trappor ner i samma hus. Daniel börjar fundera över om det skulle kunna vara så att Udda faktiskt drömmer sanndrömmar, och på väg att utforska detta försvinner han spårlöst...

På så vis introduceras Udda in i en del av Malmö hon bara har upplevt genom sina drömmar tidigare, en del hon aldrig hade kunnat tro var verklig...

Udda verklighet (pocket)
 
Jag har läst mycket positivt om Nene Ormes unika debutroman Udda verklighet; Urban fantasy som utspelar sig i nutidens Malmö. Här lever Sära, mitt  ibland de Ordinära, med sitt eget rättsystem, interna stridigheter och med det ständiga hotet att bli upptäckt.
 
Detta är helt fantastiskt! Jag slukade boken på en enda dag, ska läsa fortsättningen (Särskild) så snart jag får möjlighet, och hoppas att Ormes är produktiv; jag vill ha mer!

Hjärtligt tack till Styxx fantasy, för recensionsboken!

Kommentarer

  • Malka säger:

    Den här låter riktigt spännande!

    Svar: Det är den! Du får gärna låna :)
    Bokälskaren

    2013-05-12 | 09:38:26
    Bloggadress: http://boksmurfen.blogspot.se

Kommentera inlägget här: