Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

Bokcirkelträff

Kategori: Bokcirkel

Skulle träffa bästa boknördskompisen Malka idag; boksignering och fika stod på schemat.

Ledig dag och allt, men tror ni inte att jag hade så fullt upp med att göra absolut ingenting, att jag helt glömde bort det och kom en halvtimme försent?! Pinsamt, men Malka hade spenderat tiden med att titta runt i Akademibokhandeln, så hon klagade inte..:)

Lite inköp blev det så klart också; Kristina Appelqvist fick kommunens kulturpris och firade med boksignering, så jag passade på att köpa den enda av hennes böcker jag inte har, och få den signerad. Den andra boken var ett rent impulsköp, på grund av att omslaget var så snyggt!
 


 Efter bokhandelsbesöket så besökte vi Rådhuscafeet; jag fick världens största Croque Madame (tur att jag inte hade ätit idag), och Malka fick också en smörgås, efter lite om och men..;)
Det blev en massa babbel, om böcker, mat och jobb, med mera!

Efter att vi hade skilts åt konstaterade jag att Securitas låst parkeringsgaraget för tidigt, och min bil var inlåst! En annan port var öppen, en låååång och brant alternativ infart, men jag vågade inte gå in där, kände ingen större lust att själv bli inlåst och spendera natten därinne, efter att totalt ha kraschat ryggen, på köpet..:/

Efter ett samtal med Securitas, som inte brydde sig särskilt mycket om mitt problem när de insåg att jag inte var intresserad av att betala 400kr för att låta dem låsa upp, så hittade jag till slut en liten, smal spiraltrappa upp till parkeringsplanet, så att jag äntligen kunde befria min kära bil!

- Slutet gott, allting gott, som de brukar säga, men inte hade jag trott att en helt vanlig bokcirkelträff skulle rymma så mycket äventyr!

 

Kommentarer

  • Malka säger:

    Herregud, det låter dramatiskt! Och vad fräckt att vilja ha betalt när de låat för tidigt! Hoppas att ryggen blir bättre.

    Svar: Ja, måste erkänna att jag var en smula skärrad en stund..:/ Blev riktigt irriterad när de lät så förvånade när jag talade om att jag inte var intresserad av att betala 400 kr, när det var de som låst för tidigt! "Nähä??"
    Ser tyvärr ut som att en operation är enda chansen att ryggen ska bli bättre, och väntetiderna på SU är lååånga..:(
    Bokälskaren

    2013-06-05 | 20:32:36
    Bloggadress: http://boksmurfen.blogspot.se

Kommentera inlägget här: