Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

En bokälskares paradis!

Kategori: Allt och inget

Idag begav jag och Boksmurfen oss iväg till Floby antikvariat; paradiset för två bokälskare!

Jag gjorde några roliga gamla fynd; vad sägs om Om lungsot -Dess orsaker, kännetecken, förebyggande och botande, enligt egen erfarenhet och bästa källor från 1897 eller Kvinnors själsliv från 1923? Jag slog även till på Djungelboken, båda delarna i sjätte tryckningen från 1944, och Lilla yrhättan -Berättelse för unga flickor, från 1918!

Förutom dessa rariteter gjorde jag även några mer nutida fynd..:)

 

 

Kommentarer

  • Malka säger:

    Jag ser fram emot recensioner på dina inköp. Speciellt den om kvinnans själsliv. Det kanske blir lite som en tidsresa att läsa den: synen på kvinnan för 100 år sedan.

    Svar: Det är ungefär jag tänker mig den också; som ett tidsdokument över kvinnosynen. Den samt boken om "Yrhättan" och om lungsot blir väl sådana där "läsa lite då och då"- projekt; kanske inget en läser från pärm till pärm (fast en vet aldrig!)...
    Bokälskaren

    2013-08-14 | 08:45:14
    Bloggadress: http://boksmurfen.blogspot.se

Kommentera inlägget här: