Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

Hela havet stormar

Kategori: Deckare

Författare: Arne Dahl.
ISBN: 9789100127619.

En världsledande plastikkirurg hittas död i sitt hem, han har tagit sitt lev- Eller..? Det är något märkligt med självmordet, något som skaver, och som uppfattas av flera av Opcops medlemmar. Några dagar senare skjuts en albansk vapenleverantör till döds på ett ölhak i Stockholm, och en tjeckisk EU-parlamentariker hittas mördad på en gammal fängelseö utanför Toscana. Vilket är sambandet mellan dessa män, och finns det andra, som står på tur att bli mördade?

Hela havet stormar (inbunden)

Jag har läst och tyckt mycket om Arne Dahls böcker om A-gruppen. Många av medlemmarna har nu gått vidare till en internationell organisation kallad Opcop. Första boken i denna fristående serie heter Viskleken, och den har jag helt missat. Bok nummer två är Hela havet stormar, som jag fick i min brevlåda i förra veckan.

Om jag ska döma endast utifrån Hela havet... så märks det att Opcop får ta sig an de allra svåraste och grövsta fallen inom Europol; det är invecklat och rått, och jag kan inte bestämma mig för om det är en för- eller nackdel jämfört med A-gruppen...