Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Röntgen...

Kategori: Kroppen

Jag skrev ju för ett tag sedan och berättade om mina problem med röntgen, och nu tänkte jag att ni kanske vill veta hur det har gått..?

Efter att min husläkare ringt och pratade med dem så gick de med på att göra en CT, i enlighet med önskemålen från ryggkirurgiska kliniken i Strängnäs. Igår fick jag dock en kallelse till en MR också!

Jaja, jag klagar inte; så länge Strängnäs får de bilder de vill ha och behöver så kan jag väl göra en ny MR med..;)

Kommentarer

  • Malka säger:

    Vad skönt att det löser sig!

    Svar: Tack! Ja, det känns verkligen skönt! Har dock fortfarande en liiiten oro över att de ändå inte kommer att ta tillräckligt tunna snitt på CT:n, eftersom Strängnäs berättade att röntgen här i sta'n brukar ha en förmåga att göra för tjocka snitt, trots instruktioner... Känns faktiskt rätt bra att trots allt få göra en MR också; då blir det ordentligt kartlagt! :)
    Maritha

    2013-09-19 | 16:52:32
    Bloggadress: http://boksmurfen.blogspot.se

Kommentera inlägget här: