Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Chlamydia?

Kategori: Husdjuren

Zlatan har ända sedan vi hämtade honom den 4/1 varit snuvig och nyst mycket, och det har runnit lite i ögonen på honom. Igår kväll upptäckte jag att han verkar ha fått mer ögoninflammation, och kan inte öppna vä öga ordentligt. När jag googlade på symtomen så upptäckte jag att de stämmer på pricken med den variant av Chlamydia som drabbar katter (Chlamydia felis). Därför ringde jag idag till Skövde djurklinik, de tyckte också att det lät typiskt för Chlamydia, så han får komma dit för undersökning på måndag. Sedan blir det en lång tids antibiotikabehandling för alla tre katterna (så att inte de andra blir smittade), innan han är helt frisk och kry igen. Det som är positivt med just den här sjukdomen är att han inte alls är allmänpåverkad, utan han leker och busar precis som vanligt, och äter och dricker som han ska.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: