Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Rekordnatt

Kategori: Det dagliga livet

Inatt slog vi nog nästan rekord i antal inskrivna patienter på kortast tid under natten. På ca 1,5 timme fick vi totalt fyra nya patienter, då vill det till att vara effektiv! Man kan inte göra så mycket mer än att ta en i taget, och göra färdigt med dem innan man hämtar nästa. Tyvärr så innebär det ju lite längre väntetid på akuten, men jag vill kunna ta hand om de patienter jag har ansvar för, och inte bara hämta dem på akuten för att sedan låta dem ligga i någon timme utan tillsyn.

Nu väntar kudden :)

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Jag minns när jag hade brutit fingret och fick vänta på akuten i flera timmar, det gjorde mig inte så mycket, alla läkare var upptagna med en bilolcyka och jag hade bara brutit lillfingret vilket inte ens gjorde speciellt ont. Det jag störde mig på var att jag blev hämtad till ett annat tråkigt rum med inget att titta på eller sysselsätta sig med överhuvudtaget. Där fick jag sen vänta på läkaren i säkert två timmar till. Det var drygt även om det säkert fanns en anledning till det också.

    2010-04-12 | 12:45:55
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se/
  • Maritha säger:

    Det där har jag också varit med om ett antal gånger, tror att det värsta med det är att man tror att Nu händer det Något, nu slipper jag snart vänta mer, och sedan inser man att det betydde ingenting- bara MER väntan...

    2010-04-13 | 17:05:53
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: