Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Trött...

Kategori: Jobbet

Var ovanligt trött efter att jag jobbat nätter hela helgen, ska dessutom gå på nattpass imorgon igen, och jag var heeelt säker på att jag var ledig idag, så säker att jag inte ens kollade i almanackan, något jag borde ha gjort...

Våra källspass börjar kl: 14:30, och 14:40 ringer min underbara arbetskamrat A-C och frågar om jag är på väg...

- "Nej, det är jag inte, ska jag jobba??"
- "Ja, du jobbar kväll..."
- "Oj! OK, då är jag på väg nu!"

Blev i alla fall inte alltför försenad, var på plats ett par minuter efter 15, och jag kände nästan alla patienter, så dagsköterskan behövde inte gå över alls, utan kunde sluta på ordinarie tid!
Det är dock alltid lika retligt att bli försenad, av vilken anledning det än är, om man har försovit sig eller tagit fel på dag, så får man alltid ett enormt adrenalinpåslag när man blir påmind om att man missat jobbet...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: