Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Drömmar...

Kategori: Det dagliga livet

Drömde inatt att jag skulle börja arbeta på samma arbetsplats som min kära väninna Malka. Jag har ju arbetat på samma avdelning tidigare, även om det är ca 15 år sedan nu, och hon hade uppdaterat mig om vad som var nytt, och hur arbetet brukar läggas upp idag. En sak hade hon dock glömt att berätta... -Att varje dag inleddes med en timmas (!) morgongymnastik, i det som under vår gymnasietid var en liten "samlingsplats" i korridoren på skolan, där det ibland hölls utställningar, små teaterföreställningar och annat. Jag tyckte att det verkade vara en aaaning slöseri med både tid och kraft, och dessutom var övningarna töntiga, men alla andra (inklusive Malka) verkade tycka att det var helt självklart att dagen skulle inledas så. Den där gymnastiktimmen drog dock ut en aning på tiden, och när klockan började närma sig 10:00 så undrade jag verkligen vem som egentligen tog hand om patienterna, om det i själva verket var så att det inte fanns några patienter, och vad arbetsuppgifterna egentligen bestod av... Alla dessa frågor fick inga svar, för sedan vaknade jag ur den märkliga drömmen :)

Kommentarer

  • Malka säger:

    Det var sannerligen en kul dröm, och inte så lite underlig! Är det den gamla hederliga pausgymnastiken som har lämnat spår i det undermedvetna (och en dold längtan efter den)?

    Vore kul att jobba ihop och jag kan lova att vi inte har någon gympa (förutom för patienterna). Däremot är vi grymma på att fika!

    2012-04-25 | 09:21:45
    Bloggadress: http://yogasmurfen.blogspot.com
  • Maritha säger:

    Hihi, den var verkligen rolig! Det är sannerligen underligt, var det undermedvetna får allt ifrån, skulle tro att det är pausgymnastiken som har ett finger med i spelet, och jag har dessutom ett svagt minne av att vi verkligen hade morgongymnastik när jag jobbade inom psykiatrin, men det kan vara felaktigt...

    Det vore verkligen toppen att jobba ihop, och fika låter bra, det har vi brist på..:/

    2012-04-29 | 18:44:57
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: