Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

April april...

Kategori: Det dagliga livet

Den första april är den enda dagen på hela året som man traditionellt får luras, alla andra dagar ska man hålla sig till sanningen. Givetvis var vi tvungna att dra nytta av detta, och hitta på något hyss på jobbet... Det blev dock ganska oskyldigt; vi har en whiteboard-tavla på jobbet, där vi skriver upp alla som är i tjänst och vilka patienter de ska ta hand om. Så även idag, men vi bytte ut ett av namnen på tavlan; istället för J-A skrev vi M. Till en början var det npg ingen som tänkte på det, och jag hade till och med själv glömt bort det, i den allmänna villervallan, när kluriga Fatme kommer och frågar: - "Vart är M? Har hon ringt och sagt något om att hon skulle bli sen?" Då blev J-A en aning nervös, och undrade om han inte skulle arbeta idag..:) Till sist kom i alla fall B på att det är första april, och att vi hittat på ett litet hyss :)

Vid en snabb genomläsning av Aftonbladetmåste ju dagens lurendrejeri vara att Behring Breiviks mamma hjälpt honom att tvätta pengar, närmare bestämt 460 000 svenska kronor, som han ska ha tjänat på att sälja falska examensbevis och diplom av olika slag. -Det tror jag inte för ett ögonblick på!

Expressens hemsida hittar jag faktiskt ingenting som uppenbart är bluff- Det kanske kommer senare idag..?

Får se vad dagen har att bjuda på, eftersom jag är extremt godtrogen och lättlurad som kommer jag antagligen att bli lurad ett antal gånger under dagen, men vi får se..:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: