Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Hjälp mig att hjälpa!!!

Kategori: Aktuellt

Jag har fått en förfrågan om att hjälpa till att samla in förnödenheter till Kvinnohuset Tranan här i Skaraborg, och det är självklart att jag nappar på det!
Vill du hjälpa mig att hjälpa utsatta kvinnor och barn?

Det som behövs är nallar och gosedjur, som kan skänka tröst och trygghet till ett barn i den otrygga situation de befinner sig i.

För övrigt behövs framför allt hygienartiklar, såsom:
Deo
Tandborstar, tandkräm, tandtråd

 Hårborste, hårsnoddar

Schampo, balsam, duschtvål
Lotion
Tvål
Bindor, tamponger, trosskydd
Vanliga enkla trosor
Nässdukar
Osv, osv...

Utöver detta får ni gärna använda er fantasi och sunt förnuft.
Sängkläder och handdukar finns. Leksaker finns. Det är egna saker de behöver.

Kontakta mig, så ser jag till att Din gåva kommer dit den ska.
Jag garanterar att alla saker kommer till Kvinnohuset!




Närmare jul kommer vi även att samla in julklappar till de barn som för tillfället bor på Kvinnohuset; Nya, inslagna och märkta med enkel lapp om vad de innehåller, så att de kan lämnas till ett barn i lämplig ålder.

Här finns information om hur Du kan stödja Kvinnohuset Tranan ekonomiskt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: