Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Händelserikt bankbesök

Kategori: Det dagliga livet

Banken har i min värld alltid varit ett tråkigt men nödvändigt måste. Jag tycker därför att Internetbanken är en mycket trevlig uppfinning, men när man ska sätta in pengar måste man ju än så länge gå till banken. Döm om min förvåning när jag idag, i bankens entréhall fick se en insättningsautomat! Trevligt, den var jag ju tvungen att prova, och det var precis så smidigt som det lät.

Då hade man ju kunnat tro att jag skulle ha sluppit att stå i den 50 personer långa kön, men tyvärr var så inte fallet, för jag hade idag även ett annat ärende. Under den timmen jag stod i kö insåg jag dock att mycket har hänt inom bankväsendet sedan jag var där senast (inte bara att de har skaffat insättningsautomater). Det är inte längre händelselöst och tråkigt att gå till banken, nej det är riktigt spännande! Jag konstaterade att folk träffar sina vänner och står och småpratar på banken, ja allt som saknas är faktiskt kaffe och en kaka eller två... Mitt bankbesök innehöll dessutom rasistiska gamla tanter, högljudda bråk som höll på att urarta till rena slagsmål samt dödshot och hot om våld - Allt detta i kön på banken!

Kommentarer

  • Ida säger:

    Jösses! Det bankbesöket innehöll en hel del!! Bättre att spara sina pengar i madrassen istället ; )



    Ang Linus skolstart, kom han hem mkt besviken över att han inte hade fått lära sig nåt idag.



    Kramis.

    2011-08-22 | 16:23:26
    Bloggadress: http://www.idasaidas.blogspot.com
  • Maritha säger:

    Ja, kära nå'n, och det värsta var att jag råkade hamna mitt i skottgluggen! Jag stod och försökte låtsas som inget, medan den gamla rasistiska tanten stod och grimaserade som ett barn så fort hon kom tillräckligt långt bort från de förbannade invandrartjejerna...



    Stackars Linus, vad tråkigt :( Det bådar ju mycket gott, när det är sådant han är besviken över..;) Är det några i klassen han känner redan, eller är det nya kompisar?

    2011-08-22 | 19:35:58
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: