Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Lagstifta mot zoofili omedelbart!

Kategori: Debatt

Djurrättsorganisationer och djurvänner kräver att det ska bli straffbart att utnyttja djur sexuellt, men riksdagen säger gång på gång nej. De undrar vart gränserna ska gå, och är rädda att det ska bli straffbart att visa "normal" kärlek till sitt husdjur.
Frågan om ett förbud mot tidelag poppar upp i riksdagen med jämna mellanrum. De senaste tio åren har 14 motioner om förbud lagts - alla har avvisats. Förslag om förbud mot djurporr har också varit uppe i riksdagen flera gånger - inget har antagits.

Nu går Expressen ut med en artikelserie om ämnet, de har bland annat kartlagt ett stort nätverk som ägnar sig åt djursex. Man spelar in filmer och reser land och rike runt för att i hemlighet ha sex med försvarslösa djur.
Många av dem har egna husdjur, som de brutalt utnyttjar i sexuella syften. Hundvalpar lärs upp i syfte att bli sexpartners till människor och för att utnyttjas vid inspelningar av djursexfilmer. Djursexfilmer produceras och säljs vidare inom nätverket. Nätverket ger ingående instruktioner i hur man har sex med djur - främst hundar, hästar och åsnor - och hur man undviker att ertappas.

Några enkla psykologiska förklaringar till varför människor vill ha sex med djur finns inte. Det kan vara ett uttryck för makt att vilja ha sex med någon som är mentalt underlägsen, men det kan också handla om ett sökande efter starkare sexuella kickar när inget annat funkar.
- Det kan också förekomma parallellt eller som en upptrappning hos vissa som senare begår sexuella övergrepp. För dem spelar inte könet, åldern - eller i det här fallet om det är en människa eller ett djur - någon roll, säger psykologen Inga Tidefors.

Jag tycker att detta är en vidrig sexuell läggning, och sexuellt utnyttjande av djur måste förbjudas omedelbart!
När det dessutom sker i organiserade nätverk så har det verkligen gått för långt; ska vårt djurskydd inte vara bättre än så i Sverige?!

Kommentarer

  • whatthefuckdotcom säger:

    Nej till djursex? Skriv på hos mumari.se

    2008-11-12 | 12:39:18
    Bloggadress: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Det är väl viktigare att jaga fildelare än djursexare. Det finns inget intresse av att skydda djur varken i denna fråga eller vad de gäller slaktvillkor. Jo föresten när det gäller djurförsök, fast bara när det är universiteten som ansökar om djurförsök. Läkemedelsföretagen går bra,där är spelrummet större.

    2008-11-12 | 14:18:53
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se/
  • Maritha säger:

    whatthefuckdotcom: Det skall jag omedelbart göra!



    Jennie: Nej, det har du rätt i, där var jag överdriven och reaktionär igen... Cem vill tillbaks till 1800-talet, då det var belagt med dödsstraff att ha sex med djur? Vissa saker VAR faktiskt bättre förr!

    2008-11-12 | 15:23:01
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Jag vet inte riktigt om du förstod min kommentar eller kanske jag som inte förstår ditt svar. Jag tycker naturligtvis att det är hemskt med zoofili och vill ha ett förbud. Det jag menade är att djuren alltid verkar komma sist, efter pengar och kapitalism. Kanske inte riktigt framgick av min kommentar.

    2008-11-13 | 11:50:15
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se/
  • Maritha säger:

    Jennie: Jodå, jag förstod vad du menade, det var nog jag som uttryckte mig konstigt; jag menar att vissa saker VAR bättre förr, även om jag generellt är emot dödsstraff så hade man i alla fall ordentliga straff mot zoofili då, till skillnad mot nu. Det känns bara ganska hopplöst att djuren ska komma så lågt i prioriteringen...

    2008-11-13 | 18:41:42
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Okej då förstår vi varandra =). Blir ju lätt missförstånd när man skriver så det gäller ju att vara tydlig.

    2008-11-14 | 14:44:21
    Bloggadress: http://kahlypso.blogg.se/
  • Maritha säger:

    Ja, så är det verkligen.

    2008-11-14 | 16:42:51
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: