Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

Hur död som helst

Kategori: Fantasy

Författare: Charlaine Harris 
ISBN: 
Serie: Sookie Stackhouse.
Uppläsare: Monika Wilkens.

Sookie Stackhouses kärleksliv fortsätter att vara en komplicerad affär. Skaran av män som uppvaktar henne växer stadigt. Och det gör även hennes engagemang för de övernaturliga väsen hon umgås med (om än inte alltid frivilligt). 

Den här gången dras hon in i varulvarnas maktkamp då de ska välja en ny flockledare, något som försvåras av att en krypskytt bestämt sig för att ge sig på alla avvikande varelser i trakten. Sookie själv utsätts dessutom för ett attentat då någon sätter eld på hennes hus.

Serien om Sookie Stackhouse fortsätter att vara spännande och lättlyssnad. För en gångs skull måste jag dock konstatera att jag tycker att filmatiseringen /TV-serien i detta fall är bättre än böckerna; de har funnit så klockrena skådespelare till karaktärerna!

Jag har fortsatt svårt för Monika Wilkens som Uppläsare; jag tycker att hennes betoning ofta är konstig, och hon låter ofta dryg och konstig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: