Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

50 shades of Grey

Kategori: Ljudbok

Författare:  E.L James.
ISBN:
Uppläsare: Becca Battoe.

Anastasia Steele studerar litteratur. Hennes rumskamrat arbetar med skoltidningen,  och när hon blir sjuk strax innan en viktig intervju övertalar hon Anastasia att genomföra intervjun istället. Detta kommer att förändra hela Anastasias liv framöver. När hon intervjuar den framgångsrike företagaren Christian Grey blir hon både attraherad och skrämd av honom. Övertygad om att deras möte gick dåligt gör hon allt för att glömma honom, ända tills han en dag dyker upp på hennes jobb och bjuder ut henne.

Den naiva och oskuldsfulla Ana blir förskräckt när hon inser att hon fallit för honom. Och när han varnar henne för att komma honom för nära blir hon bara mer intresserad.

Men Grey plågas av sina inre demoner och styrs av sitt kontrollbehov. Genom deras passionerade kärleksäventyr lär sig Ana mer om sina egna begär, samtidigt som hon lär känna de mörka hemligheter som Grey håller dolda för världen.


Bland de sista av alla läsande individer gav jag mig slutligen på den här trilogin. Jag måste ändock medge att den var bättre än väntat; det finns faktiskt en story, som är medryckande och intressant. Just de erotiska bitarna lyssnade jag mestadels på med ett halvt öra, jag vet inte om det betyder att jag är asexuell eller bara att de inte är så intressanta... Det enda jag egentligen har att invända emot är att Anastasia, som är oskuld och helt oerfaren, är helt med på noterna och inte alls uppför sig som någon oerfaren nyponros, men återigen; kanske är det bara jag som är pryd..?


Kommentarer


Kommentera inlägget här: