Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

50 shades darker

Kategori: Chicklit

Författare: EL James.
ISBN: 9789113050805.
Uppläsare: Becca Battoe.

Bortskrämd av Christian Greys mörka hemligheter har Anastasia Steele lämnat honom. Hon har nyligen tagit sin universitetsexamen och fått praktikplats på ett bokförlag i Seattle. Men hon kan inte sluta tänka på honom. När han vill träffa henne igen kan Ana inte neka honom, och äntligen får hon veta mer om det mörka förflutna som har gjort honom så driven, kontrollerande och krävande. Christians förflutna blir tämligen påtagligt när en av hans gamla undersåtar objuden kommer och hälsar på...

Femtio nyanser av mörker (pocket)

Jag vet inte om jag har vant mig, eller om det faktiskt är mindre fokus på sex (eller kinky fuckery, som mr Grey själv väljer att benämna det...) i den här boken än i den första..? Det känns i alla fall som att det fokuseras mer på själva storyn och mindre på sexet, men det kan som sagt vara jag som har vant mig, och låter tankarna vandra iväg när det kommer till den biten...

Becca Battoe är en ganska töntig uppläsare; hon har en ganska nasal röst och imiterar dessutom såväl mans- som kvinnoröster på ett överdrivet sätt, men en vänjer sig och lär sig att ha överseende med det.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: