Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

Vem är rädd för Saga Torstensson?

Kategori: På läsplattan

Författare: Saga Torstensson.
ISBN: 9789187015199.

Vem är rädd för Saga Torstensson? är en samling noveller skrivna av den uppmärksammade författaren Saga Torstensson, som i sin tur är en påhittad karaktär. Hur hon kom till och skapade sitt eget liv får vi veta i bokens epilog, som i mitt tycke är en av de läskigaste berättelserna i boken...

"Saga Torstensson är en pseudonym. Inte ens förlaget vet vem hon är. Men hon finns där, hon gäckar ens läslust, hon skrämmer. Och hon dyker upp där du minst anar det. Kanske skriver hon om dig?"

Vem är rädd för Saga Torstensson? (e-bok)

På frågan vem som är rädd för Saga Torstensson så svarar jag utan tvekan: Jag!
Jag är livrädd för Saga Torstensson; hennes noveller väcker den där krypande rädslan hos mig, och är rent ut sagt skitläskiga! Jag vill dock läsa mer noveller om Saga, och mindre med andra huvudpersoner!

Hjärtligt tack till Mörkersdottir förlag för den fina födelsedagspresenten!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: