Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

Fjärilseffekten

Kategori: Ljudbok

Författare: Karin Alvtegen.
ISBN: 9789170368288.
Uppläsare: Karin Alvtegen.

Bodil har fått veta att hon lider av en snabbt fortskridande sjukdom som inom en snar framtid kommer att ta hennes liv. Hon passar på att göra de där småsakerna som hon alltid har velat men aldrig riktigt har vågat, som att gå på restaurang själv, och dricka vin.

Viktoria har växt upp i ett känslofattigt hem, med en far som var mer eller mindre ständigt deprimerad och en mor som var liksom lös i konturerna; svår att få något grepp om och utan egen personlighet. Viktoria konstaterar att hon inte har en aning om vem hennes mor egentligen är.

Andreas befinner sig i en butik som blir rånad, och hotas till livet. Detta förändrar honom, mycket mer än han någonsin hade kunnat tro; han får sömnproblem och förlorar den där grundtryggheten som tidigare varit så självklar...
 
Fjärilseffekten (mp3-bok)

Fjärilseffekten handlar om hur vi medvetet eller omedvetet präglas av vår uppväxt och våra erfarenheter, och att våra handlingar får konsekvenser; inte bara för oss själva utan även för andra...

Karin Alvtegen har en mycket behaglig röst, som jag konstaterar är en blandning mellan Astrid Lindgren och min fantastiska arbetskamrat A-M; en alldeles utmärkt ljudboksröst, som jag kan tänka mig passar för det mesta!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: