Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

Min stroke

Kategori: Biografi

Författare: Jill Bolte Taylor.
ISBN: 9789170028564

Jill Bolte Taylor är hjärnforskaren som vid 37 års ålder själv drabbades av en stor hjärnblödning. I Min stroke berättar hon om sina tankar och känslor samt vad som hände när hon fick sin stroke, och hur hon sakta men säkert återhämtade sig. Hon bjuder även på fakta om hjärnan och dess funktioner samt tips på vad som hjälpte henne att bli i det närmaste helt återställd efter sin stroke.

Min stroke (pocket)

Efter att jag blivit kallad till återbesök i Göteborg efter min stroke/TIA så har jag lite svårt att låta bli att tänka på det; hur dålig jag faktiskt var och vilken lång resa jag egentligen har gjort! Min stroke kan varmt rekommenderas till alla som själva haft en stroke eller har en anhörig som haft stroke samt till alla som arbetar med patienter som drabbats av stroke eller annan hjärnskada!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: