Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

[Geim] ska bli film!

Kategori: thriller

Häromdagen gick SF ut med den fantastiska nyheten att de ämnar göra film av Anders De la Mottes fantastiska [Geim]! De har ännu inte bestämt sig för om det blir film av alla tre böckerna i serien; kanske kommer [Buzz] och [Bubble] i andra format, såsom TV-serie eller dylikt.

Budgeten planeras ligga något över en svensk "normalfilm", och man ser positivt på att även finna internationella finansiärer då De la Motte har en helt unik stil, och Swedish Crime fortfarande är väldigt populärt internationellt.

Jämförelser görs med Milennium-trilogin, men här är jag faktiskt än mer optimistisk; finns det någon bokserie som är som gjord för filmatisering så är det [Geim], och jag kan bara se Joel Kinnaman i rollen som HP!

Samtidigt släpps första boken internationellt, och verkar lika omtyckt som den är här hemma; stort grattis till De la Motte; det är du värd!


 

Kommentarer

  • [Anna] säger:

    Jag ser framemot [Geim] som film :)

    Svar: Jag med! Tror att den blir suverän!
    Bokälskaren

    2013-03-18 | 17:22:01
    Bloggadress: http://bokraden.blogspot.com

Kommentera inlägget här: