Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

Sexiga skräckväsen!?

Kategori: Allt och inget

Efter en långvarig hype kan nog de flesta skräckfantaster tycka att vampyrer är ganska sexiga, och nu är det många som jobbar på att även andra övernaturliga väsen skall få bli lite sexigare!



I Twilight låg ju fokus på vampyrerna, men visst framställdes även varulvarna som ganska sexiga? Det var ju inte för inte fansen delades upp i Team Edward och Team Jacob...



TV-serien Teen wolf har hakat på varulvs/lycantrenden, och jobbar ytterligare på att varulvarna skall framstå som sexiga.



Zombies har ju länge setts som hjärndöda och ganska äckliga varelser, men nu börjar även de framställas som sexiga och ganska sympatiska, exempelvis i Warm bodies, där vi får en lite annorlunda framställning av zombies, och där huvudrollskaraktären/berättaren är en zombie.



Förutom dessa exempel finns ju en uppsjö av andra övernaturliga väsen, där de flesta skildras i True blood, som generellt sett är en ganska sexig serie...



Personligen tycker jag att det är positivt och ganska intressant att övernaturliga väsen av olika slag börjar framställas på ett mer nyanserat sätt och inte längre bara ses som äckliga monster, vad tycker du?

Kommentarer

  • Gia - Bokfrossa säger:

    Jag är ett stort fan av sexiga monster men föredrar när de ändå har kvar rätt mycket av det traditionella. Så även om jag tyckte om twilightböckerna när jag läste dem så gillade jag inte att de glittrade ;)

    Svar: Hehe, nej det där glittrandet var onekligen lite udda, men jag tycker att det var en lite skön variation till att förvandlas till stoft..;)
    Bokälskaren

    2013-07-11 | 20:07:04
    Bloggadress: http://bokfrossa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: