Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

Bron / Broen

Kategori: Deckare

Bron/Broen var ju (i alla fall i min bekantskapskrets) väldigt populär när den gick på TV för en tid sedan, men av olika anledningar så missade jag den, och lyckades aldrig se den.

Förra veckan blev jag åter påmind om denna svensk-danska kriminalserie av Spiderchick, som hade haft Bromaraton med sin rockstjärna. Även hon gillade serien skarpt, så jag bestämde mig omedelbart för att snarast se den på en högklassig biograf nära mig, ett beslut som jag absolut inte ångrade!

En extra behållning är den fantastiska Sofia Helin, som gör en klockren tolkning av vackra, underbara och lite underliga Saga Norén, som verkar lida av Aspergers syndrom eller någon liknande autismspektrumstörning!


Bron / Broen är spännande, oförutsägbar och precis lagom läskig; ett måste för alla som liksom jag älskar kriminalromaner, deckare och polisserier/-filmer i alla former! Blir därför lite extra glad när jag ser att de håller på att spela in en andra säsong av serien, som planeras att sändas hösten -13!

Kommentarer

  • Malin säger:

    Håller fullkomligt med.
    Jag brukar ytterst sällan titta på tv (om det inte är sport förståss...) men Bron fastnade jag för direkt. Tycker båda skådespelarna var suveräna.
    Blir glad att läsa här att de håller på med ny inspelning. Visste jag inte om. Längtar!!!! Kram

    Svar: Ja, de var riktigt bra, och hade en sådan härlig kemi emellan sig! Ser mycket fram emot fortsättningen! Kram!
    Bokälskaren

    2013-02-20 | 18:18:03
    Bloggadress: http://malinb67.blogspot.se

Kommentera inlägget här: