Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

Svara om du hör mig

Kategori: Deckare

Författare: Ninni Schulman.
ISBN: 9789173487283
Uppläsare: Angela Kovacs.

En tidig morgon i oktober samlas Uvanås jaktlag ute i skogen, för att gemensamt försöka fälla skogens konung. När dagen är slut hittas istället en av medlemmarna i jaktlaget skjuten, och hans 14-åriga dotter som just denna dag var med honom i skogen är spårlöst försvunnen. Allt pekar mot att det är någon av de andra medlemmarna i jaktlaget som är skyldig, men vem kan ha velat den omtyckte familjefadern Per Sander något illa, och vad har hänt med dottern?

Magdalena Hansson är föräldraledig från sitt arbete på Värmlandsbladet när mordet på Per Sander inträffar, så tidningen har ingen lokal representant på plats. I samma veva förvarnar tidningen dessutom om att det kommer ett stort sparpaket inom kort, vilket oroar Magdalena oerhört mycket, så hon bestämmer sig för att trots pressen därhemma skriva några artiklar om mordet.

Svara om du hör mig (ljudbok)

Ninni Schulman har en alldeles egen ton, och jag har tyckt mycket om hennes tidigare böcker. Svara om du hör mig är inget undantag, och jag ser fram emot att få fortsätta att följa Magdalena och Petter, Christer och alla de andra i hennes kommande böcker!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: